به گزارش راهبرد معاصر؛صفایی گفت: مشکلاتی در حدود ۱۰ تا ۱۲ سال مانع امضای قرارداد بلند مدت در بندر چابهار بین ایران و هند بود که اکنون حل شده و تنها چند مورد کوچک دیگر بافی مانده است که امیدواریم هرچه سریعتر حل شود و قرارداد امضا شود.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر، تصمیم سازمان در حوزه توسعه سواحل مکران بر مبنای ماده ۶۸ برنامه توسعه ششم گرفته شده است. بر این اساس قرار است مجموعه سواحل مکران برخی از جاها تا عمق ۵۰ تا ۶۰ به سمت ساحل پیش رود و در این مجموعه قطب های اقتصادی ایجاد شده که تاثیر بر حمل ونقل دریایی داشته است.
او در خصوص تعرفه های حمل ونقل هم گفت: شرکت کشتیرانی یکی از مجموعه هایی است از بنادر ما سرویس می گیرند که این حوزه در معاونت بندری مشارکت داشته و به طور قطع در این بخش نظر مشتری لحاظ می شود اما فعلا تعرفه ها تغییری نکرده است.
صفایی در خصوص پهلوگیری کشتی ها در بنادر چین هم گفت: در برخی از مقاطع مشکلاتی ایجاد کردند که با اقدامات مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مجموعه وزارت خارجه و حوزه دیپلماسی کشور، بخشی از مشکلات در بسیاری از بنادر چین حل شد و در تجارت خارجی مشکلی وجود ندارد. بخش خصوصی و برخی از بنادر چین باز شده و یک یا دو بندر باقی مانده است که مشکل آن هم به زودی حل می شود./باشگاه خبرنگاران جوان